Wednesday 14 March 2012

Munich, Gemany

Bila balik dari Germany hari tu, teringat pada kenangan pertama aku ke bumi Germany pada tahun 2007 dulu.


Masa tu sempatlah pusing sekitar kota Munich. Pada aku kota Munich adalah kota yang menarik, berlokasikan di Bavaria. Tapi, Munich pada aku paling mahal, jika dibandingkan dengan kota-kota lain di Germany yang aku baru jejaki pada tahun ini. [Tapi tak taulah sekarang Munich macam mana kan, kerana dah lama tidak ke sana[.


Di Munich, aku sempat ke Alliance Arena - stadium bola sepak bagi Bayern Munich (gila pada masa tu amat gemar untuk bergambar di stadium kan, BWM Museum, pastu ke Olympics Park, Englisher Garden, Marienplatz dan Nympenburg Palace.


Oh ya, sebenarnya pada masa itu, aku singgah di Munich adalah kerana untuk ke Fussen, bagi melihat sendiri dengan mata kasar, Neushwanstein Castle -sebuah Istana klasik, dan rekabentuk mungkin diadaptasi kepada istana Disneyland yang ada sekarang.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...