Saturday 22 September 2012

UKM Victory Run 2012

Tempat: Stadium UKM,Bangi
Masa: 7.30 pagi
Jarak: 10km (8.53 GPS)

Aku terlupa yang aku ada register larian ni, sehingga penganjur hantar sms suruh bayar yuran RM10 semalam.

Dah lama tak berlari-larian di alma mater aku ni, UKM. Dah banyak bangunan baru di UKM ni.

Larian ini berskala kecil, adalah dalam 300 orang kot. Namun, tetap meriah.

Laluan bermula dari stadium UKM, memasuki jalan utama kampus, terus melintasi Pusanika, Perpustakaan Tun Sri Lanang, Fakulti Sains dan Teknologi, dan laluan mula mendaki bukit di kolej Pendeta Zaba, terus ke simpang Fakulti Sains Teknologi Maklumat, Fakulti Kejuruteraan, Fakulti Pendidikan, kemudian lalu bulatan depan Masjid UKM, pinggir Dectar, terus lurus tepi padang-padang, masuk balik jalan utama, menghala ke Puri Pujangga, terus ke kolej keris Mas, berbukit lagi dan menghala ke stadium, pusing balapan sekali dan tamat.

Aku bermula agak laju, terpengaruh dengan students yang serba pantas, haha. Tapi, bila masuk kawasan berbukit, pacing aku terus jatuh dan amat perlahan. Rasanya, jarak 10km dan ke bawah, semua pelari dengan pantasnya. Aku seperti biasa, lambat panas, pacing lak dalam 6.00-7.00min/km. Kena terus berlatih lagi ni.

Aku tamatkan larian dalam masa 53minit utk 8.53km. Not bad.
Lepas tamat,dapatlah sijil, wafel, voucher diskaun. Tiada medal penamat utk lepas no.20.
Tak kisahlah, janji dapat tamatkan larian kan.

Ups:

° laluan menarik, kawalan trafik lancar, marshal ok, air sentiasa ada
° walaupun dianjurkan oleh pusat sukan ukm dan kelab olahraga ukm, penglibatan ramai pelajar-pelajar dalam menjadi sukarelawan atau jawatankuasa merupakan nilai tambah dan pengalamam pada diaorang

Down;

° laluan underdistanced yg ketara, 8.53km utk kategori 10km. Bagi kategori 8km, aku tak tahulah berapa jarak gps mereka. Tp mmg jauh bebenor larinya. Kalau dalam 9km ke atas kira ok lagi kot.







No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...