Monday 16 May 2016

Nilai Half Marathon 2016

Dataran Nilai 
15 Mei 2016
7:00 pagi

1. Larian dimulakan di Jalan BBN 1/3 (bersebelahan Masjid BBN) dan tamat Dataran Nilai. Dilepaskan tepat pada jam 7:00 pagi. Sebelum itu, ada sesi pemanasan badan. Pisang juga disediakan untuk pelari. 

2. Ini merupakan edisi pertama Nilai Half Marathon yang hanya menyediakan jarak 21km untuk pilihan pelari. Larian 21km melalui Persiaran Perbandaran menuju ke bulatan, seterysnya ke Persiaran ilmu, Persiaran Utama BBN, menuju ke jalan pasar besar, jalan utama Batang Benar, menuju ke Kawasan Perindustrian Nlai, dan ke Dataran Nilai melalui persimpangan lampu isyarat Tol Nilai. Laluan adalah beralun dan berbukit dibeberapa tempat. (Rujuk Gambar utk laluan Penuh)

3. Sebanyak 7 WS disediakan dengan 100 plus serta air minuman disediakan. Terdapat wet towel disediakan, bergitu juga pisang. Walau bagaimanapun tiada mobile toilet disediakan. 

4. Kawalan trafik adalah baik terutamanya di persimpangan strategik dan bulatan-bulatan utama di Nilai. Medik juga adalah baik.

5. Cuaca panas dan laluan beralun memberikan cabaran kepada pelari. Untuk ke garisan penamat, pelari perlu pusing padang dataran Nilai, dan tamat di situ. 

6. Prestasi saya: Tamat dengan jam besar menunjukan 2:44. Medal dikalungkan kepada semua penamat. Air dan 100 plus disediakan. Terdapat jamuan tengah hari disediakan selepas sesi penyampaian hadiah dan lucky draw. Sebanyak 50 cabutan bertuah disediakan.

7. Keseluruhannya, penganjuran yang baik bagi edisi pertama Nilai Half Marathon. Yuran yang berpatutan untuk HM, goodies yang tidak mengecewakan, serta pengalaman berlari di tempat baharu yang menarik. Majlis Perbandaran Nilai bersedia untuk edisi yang lebih meriah, besar dan berkualiti pada tahun hadapan. Tahniah diucapkan kepada peserta, penganjur, pasukan keselamatan, penyokong dan semua yang terlibat dalam edisi pertama Nilai HM ini.

1 comment:

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...