Monday 16 September 2013

Live Great Run 2013

15 September 2013
Live Great Run 
Tempat: Matrade KL
Masa: 7:00 pagi
Jarak: 12km

Seperti tahun lepas, edisi ke-2 Live Great Run 2013 kembali mendapat sambutan.
Tiba awal pagi di Publika. Tahun ini ada shuttle bus ke Matrade.

Awal-awal pagi perkarangan Matrade sudah meriah. Suasana agak dingin, hujan malam tadi.  Lepas bersiap, bergambar dan masuk ke starting pen, race dilepaskan tepat jam 7.00 pagi. Laluan kali ini lebih berbukit, keluar dari Matrade menuju ke persimpangan hentian duta, masuk ke bukit tunku, seterusnya keluar di jalan hishamudin (betul ke? - route ini lebih kurang jalan LSD biasa bagi kebanyakan runners) - terus ke jalan kuching - masuk balik simpang hartamas dan pusing bangunan matrade. Adalah dalam 12km ++.

Seperti biasa aku berlari dengan pace santai. Berlari hingga ke water station pertama. Lepas itu, mula jalan sikit-sikit, mengah naik bukit. Di km5.5 ada obstacles, kat sini ada u-turn, maka boleh lah tengok runners di depan dan belakang kita. Tahun ini, runners ramai seperti biasa.

Sepanjang route, beberapa points dihiburkan dengan tarian ala zumba, dan tarian banghra juga. Sponge disediakan dalam km 10 kot.

Aku menamatkan larian dalam 1:24, memang perlahan. Ranked 599/2161. Not bad at all. Kena lebih banyak latihan untuk jarak 10-12km kerana aku terbawa-bawa pace marathon. Pastu race ini makin kompetitif dan runners makin laju. Hahah.

Lepas ambil medal, post race meals, dan sebagainya, aktiviti utama adalah bergambar2 bersama teman-teman.

Keseluruhannya, Live Great Run ini merupakan rece yang well organized by Great Eastern. Post race welfare dan hiburan juga best, siap ada sports massage.







2 comments:

  1. Replies
    1. tak sabar nk tunggu puan intan buat comeback lepas raya haji.

      Delete

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...