Saturday 21 September 2013

IMU Chariofare Run 2013

Tempat: IMU, Bukit Jalil
Masa: 6.15 am
Jarak: 10km

Pertama kali aku masuk dalam kampus IMU ini. Tiba sekitar 5.45 am, solat subuh, dan bersiap sedia untuk larian.

Kelihatan ramai runners untuk larian ini. Semua bersiap untuk SCKLM kot. Tak pun, bersiap untuk Reebok esok.

Kategori C (mens open 10km) agak ramai. Tiba2 dah terbayangkan larian amat kompetitif di laluan berbukit. Dilepaskan pada jam 6:15am, laluan larian adalah sama dengan Brooks Half haritu. Laluan masuk ke taman bukit jalil- masuk ke highway tepi msn- masuk ke kl - seremban highway - masuk simpang ke Irt sri petaling dan masuk ke IMU. Beberapa kawasan adalah berbukit.

Aku beberapa kali terpaksa buat walk break di WS1 kerana mengah, terikut dengan pace semua budak2 IMU dan runners lain yang semua cergas dan pantas. Hehe.

Menamatkan larian dalam 1:06. Berjaya baiki catatan masa 1:15 dibuat di Klang pasa Isnin haritu. Walaupun gagal dapat medal (limited 100), tetap gembira kerana dapat baiki masa dan mempersiapkan diri utk SCKLM.

Lepas tamat, ambil goody bag, sijil, tebus kupon untuk breakfast. Banyak gerai2 di Chariofare IMU ini, bagi mengumpul dana untuk kebajikan.

Tamat untuk harini.

Run Gme Run






No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...