Monday 15 June 2015

Terengganu Turtle Beach Run 2015

Terengganu Turtle Beach Run 2015 

6 Jun 2015
Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu
7;30 am

1. Tiba di Terengganu jam 4;00 am. Bersiap, dan selepas subuh segera muncul di Pantai Batu Burok. Ambil bib, panaskan badan, beramah mesra dengan penganjur, volunteers, pasukan keselamatan dan semestinya pelari-pelari. Menjadi sesuatu yang istimewa untuk saya kembali berlari di Terengganu. Negeriku. Lupa pakai baju kostum penyu hari ni (senyum).

2. Pelari dalam sekitar lebih 100 - 200 orang yang muncul di garisan permulaan hari ini. Sesudah panaskan badan mengikut citarasa masing-masing, menanti pelepasan oleh Datuk Bandar KT. 
Dilepaskan hampir jam 8, maka, cuaca panas dan cerah pagi Sabtu amat sesuai untuk berlarian pantai. Ramai pelari memanfaatkan sunblock yang dibekalkan dalam race kit.

3. Laluan adalah sepenuhnya di atas pasir pantai. Maka, saya memilih untuk berkaki ayam sepenuhnya sepanjang larian. Separuh pertama dihabiskan dengan lari-jalan-santai-ambil gambar-cheering-dan-repeat. WS station disediakan di km2.7 (dan km5.4), kiranya 2 WS. Dengan laluan lurus u-turn, memberi peluang kepada pelari-pelari saling menyokong antara satu sama lain, terutamanya selepas u-turn. Berlari di gigi pantai sungguh menyeronokkan.

4. Tamat dengan 1:09, 7.3km, larian keriangan saya pagi ini. Seperti biasa, bergambar di garisan penamat. Saling tukar ucapan tahniah, serta memberi sokongan kepada pelari-pelari lain. Selepas dikalungkan medal oleh volunteers, air disediakan. Sekitar 9:45 pagi, majlis penutup di mini astaka dimulakan dengan pertandingan plank. Pergh, hebat adik2 ber plank, kalah orang dewasa. Tahniah. Seterusnya sesi penyampaian hadiah, dan lucky draw. Tahniah kepada semua pemenang.

5. Keseluruhannya, acara yang baik untuk pertama kali dianjurkan. Medal cantik, baju sesuai, logo cute, air mencukupi dan pastinya tidak sesak. Pantai Batu Burok minggu ini ada Karnival Sukan Pantai, meriah juga. Kegembiraan di acara larian seperti biasa bertemu rakan2 baharu, lama dan yg sudah lama tidak bersua. Tahniah sekali lagi buat semua. Tahun depan boleh lah disedikan keropok lekor untuk santapan selepas larian. Hahaha. Terima kasih kepada penganjur, volunteers, pasukan keselamatan, pelari-pelari dan semua yang memeriah dan menjayakan acara kali ini. Selamat datang ke Terengganu buat rakan-rakan luar Terengganu. Nikmatilah cuti anda seadanya.


Tamat.



Pagi di Pantai Batu Burok, June 2015 


No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...