Sunday 7 August 2016

Penang Run 2016 - Seberang Perai Series


24 Julai 2016
Kompleks MPSP
Bandar Perda 

Pengenalan

1. Ini kali ketiga saya kembali ke Bandar Perda. Di sini saya menamatkan HM saya yang pertama pada tahun 2012. Hari ini hadir menamatkan half marathon saya yang ke-34.

Acara

2. Dilepaskan pada jam 5:30 pagi. Laluan adalah menuju jalan utama ke Bukit Mertajam, seterusnya laluan kampung melintasi kawasan sawah padi, UiTM, dan politeknik. Rata. Cuaca pula adalah baik.

3. Jarak pada tahun ini adalah kurang sedikit dari tahun lepas dengan sekitar 21.3km (tahun lepas dalam 22km).

4. Penganjuran adalah keseluruhannya baik dan menepati ekspetasi saya. Penggunaan cawan kertas di WS adalah bagus berbanding dengan air minuman dalam botol plastik kecil tahun lepas.

5. KM Marker adalah jelas dan disertakan dengan kata-kata motivasi.

6. Trafik adalah baik, walaupun beberapa ketika ada pelari terpaksa berhenti kerana kawalan trafik membenarkan kenderaan melintasi terlebih dahulu.

7. Post race , seperti edisi terdahulu, disediakan nasi lemak, taufu fa, air soya, ais isotonok. Free flow.

8. Lucky draw tahun ini hadiah utama peti sejuk, dan basikal serta 2XU tight. tahun lepas ada motosikal.

9. Tahun ini ada pacers, suatu yang memberikan motivasi. Pelari boleh ikuti belon pacer berdasarkan sasaran masa dna keperluan masing-masing.

Prestasi saya

10. Berlari ikut belon 2:30hr sehingga km6, berhenti solat subuh, selesaikan yang wajib. Kemudian, lari-jalan-lari sehingga sekita km 16. Mood berlari main berkurang, sekadar pastikan belon pacer 2:45 tidak potong.

11. Lari semula sehingga km19, dan nampak belok 2:30hr, namun membayangkan u-turn selepas km20 menuju ke garisan penamat, terus misi 2:30hr saya bertukar kepada tamat dengan senyuman sahaya.

12. Berjalan seadanya sehingga 300 meter ke garisan penamat, baru kembali berlari. Tamat dengan jam besar di FL 2:32 (Gun Time).

Penutup

13. Sesi diakhiri dengan bergambar sampai bosan. 

14. Tahniah kepada semua pelari, rakan-rakan, organiser dan semua.

15. Moga bersua di edisi berikutnya, Esplanade Padang Kota pada Oktober nanti.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...