Sunday 8 November 2015

MPKJ Mizuno Road Run 2015 - The Supporter Edition

MPKJ Mizuno Run 2015
Taman Tasik Cempaka
Bandar Baru Bangi 
8 November 2015



1. Hadir bagi beri sokongan kepada rakan2, memandangkan route larian melintasi kawasan saya bermaustatin.

2. Laluan 12km yg beralun, memberi pengalaman kepada rakan2 luar BBB berlari di BBB. Saya suka laluan tu, laluan LSD saya.

3. Meluangkan masa di WS KM4.5 /12km. Gembira dpt ucap hi dan ambil gambar rakan2.

4. Seterusnya saya sambung berlari ke KM12, bagi ucap tahniah kepada rakan2 di FL pula. Meriah. Sesi bergambar berterusan.

5. Seronok dpt beramah mesra. Maaf mana yg tak sempat selfie, wefie, segala (hahaha). Tp saya seronok snap gambar rakan-rakan berlari.

6. Dianggarkan lebih 2,900 pelari memeriahkan BBB, kategori 10km dan 5km. Suatu jumlah yg membanggakan. Penganjur akan jadikan larian ini sebagai acara tahunan. Saya suka emcee tanya soalan kepada pelari apa kurang/lebih edisi yg pertama ini. Mereka bersedia untuk kembali dengan penganjuran yg lebih baik di masa akan datang.

7. Berdasarkan pemerhatian saya, acara dianjurkan dengan baik. Kawalan trafik juga baik (di sekitar km6 ke km3, di mana saya berada tadi). Keseluruhannya, rakan2 berpuas hati. Cuma kawasan SL/FL perlu dibesarkan, kerana agak sempit. Snack lepas lari juga kelihatan tidak mengecewakan. Medal juga cantik. Lucky draw pun ada. Cuma masa sesi penyampaian hadir, kawasan dh hampir kosong. 

8. Itu sahaja laporan taman tasik cempaka hari ini.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...