Monday 24 August 2015

#Larian Sehati Sejiwa



23 Ogos 2015 

Padang Merbok 

Kuala Lumpur 
7:30 am 
3km | 5km |10km

1. Lebih 5,000 pelari menyertai larian ini untuk semua kategori. 10km dilepaskan pada 7:30 am. Sebelum itu ada sesi panaskan badan di padang.

2. Laluan adalah sekitar bukit tunku, jalan parlimen, tugu negara, bank negara dan padang merbok. WS mencukupi dan berdekatan. Berbukit-bukit.

3. Agak sesak bila 10km bergabung dengan 5km/3km di sekitar 3km yang terakhir. Tamat diberikan pisang, air, dan medal. Juga disediakan nasi lemak dan teh susu di gerai-gerai tengah padang merbok.

4. Pelari dihiburkan dengan nyanyian oleh Caliph Buskers, Jay Jay, Neves dan lain-lain. Sesi lucky draw menarik perhatian. Ramai pelari berada di lokasi hingga tamat acara.

5. Cuaca yang baik pagi ini memberikan suasana kondusif untuk berlari. Aktiviti selepas larian adalah semestinya beramah mesra, bergambar-gambar dan makan-makan. Padang Merbok meriah hari ini kerana ada juga acara lain. Yang juga tidak kurang meriahnya.

6. Beberapa poster besar, dan prop disediakan penganjur untuk membolehkan pelari merakam saat-saat manis mereka menamatkan larian. Kata-kata motivasi dalam poster besar tersebut juga bertepatan.

7. Prestasi saya? Tamat dengan 1:01:24, saya gembira. Larian keriangan pagi ahad. Ini merupakan acara 10km yang kedua saya untuk tahun ini. Sebelum ini, saya masuk 10km Fit Malaysia Perlis (59:50).

8. Keseluruhannya, satu acara larian yang baik dan meriah dianjurkan oleh MyNic, Mybuddies, KKMM. Cuma, tiada luggage drop disediakan pagi ini.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...