Monday 10 November 2014

Rock To Rock Run 2014

26 Oktober 2014
Hard Rock Hotel Penang
10KM

Pre-Run

1. Aktiviti hari pertama di Penang pada 25 Oktober 2014 diisi dengan makanthon di Teluk Kumbar, Balik Pulau dan Georgetown. Bersama rakan-rakan pelari dari KL, kami menikmati menu mee udang, laksa janggus, pasembur, sup dan sebagainya.

2. Bertemu dengan lebih ramai rakan pelari di persekitaran HRC/HRH. Bergambar dan beramah mesra adalah wajib. hehe. Semua teruja untuk fun run pada 26 Oktober 2014. Selain itu, semua tidak melepaskan peluang memeriahkan ekonomi di HRC.

3. Aktiviti malam diisi dengan berkunjung ke Pasar Malam Batu Feringghi dan sesi makan serta borak-borak di Padang Brown.

Run Day

4. Larian dilepaskan pada 7:00 pagi. Memilih tema wau bulan di larian riang ria ini. 10km diisi dengan berlari, berborak, menyanyi dan semestinya bergambar2. Memeriahkan suasana dengan berhenti di Setiap km. Laluan membawa pelari dari HRH ke Teluk Bahang, Butterfly Park dan u-turn sebelum jalan ke Empangan. Water station adalah di KM5.

5. Laluan u-turn memberi peluang kepada pelari untuk memberi sokongan antara satu sama lain. Seronok.

6. Setelah hampir 1:55, saya dan kumpulan berjaya menamatkan larian riang dengan penuh keseronokan. Ambil medal, sijil, air dan roti. Sesi diteruskan dengan bergambar dengan lebih ramai rakan-rakan pelari.

7. Menyaksikan penyampaian hadiah kepada semua pemenang, best dressed dan lucky draw. Persembahan band juga memeriahkan acara. Tahniah semua.

8. Menutup sesi dengan lebih banyak gambar, bertukar-tukar ucapan Tahniah dan sesi sayonara bersama rakan-rakan. Kerana larian harus dinikmati bersama.

9. Keseluruhannya, Rock To Run adalah LARIAN bertema yang menggembirakan. Kawasan trafik, support station dan medik yg baik. Cuma, laluan larian yg sempit (dan cantik tepi pantai) memerlukan pelari berhati-hati terutamanya pabila jalan mula dipenuhi kenderaan.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...