Monday 10 November 2014

KL Fabulous Food 1Malaysia Hunt 2014

18 Oktober 2014
Lanai, MATIC
Jalan Ampang

1. Ini adalah food hunt pertama yg saya sertai. Tetap berlari di beberapa check point walaupun ini bukan acara larian. (Hehe).

2. Terdapat 10 CP. Setiap anggota kumpulan hendaklah makan di 2 CP.

3. Pengangkutan: Setiap pasukan boleh menggunakan teksi, LRT, bas, mahupun monorel. Kumpulan saya diberi nama Cukup Makan, terdiri daripada Ayang Ati, Romzy Razon, Saya dan Azim.

4. Di setiap CP, hanya seorang ahli akan makan dengan kehadiran semua anggota pasukan. Passport pengesahan perlu dicop di setiap lokasi.

5. Dilepaskan sekitar jam 10:00 pagi, pasukan kami memilih untuk membuat aturan cabaran seperti berikut:

- Mie Gurd Sg Penchala - Char Kueh Tiaw : Azmi
- Laksa Family Corner Bandar Run Razak: Azim
- Mee Sup Meletup Bandar Seri Permaisuri: Azmi
- Burger Bakar Kaw Kaw Wangsa Maju: Ayang Ati
- Asam Pedas Setiawangsa: Romzy Razon
- Mee Bandung Muor Assam Pedas Danau Kota: Azim
- Nasi Dagang MZ Darul Naim Chow Kit: Ayang Ati
- Nasi Telur Itik Masak Lemak Pedas: Romzy Razon
- Nasi Ikan Patin Tempoyak Komp Kraftangan: Azmi

6. Meriah pasukan berbaju Oren dari satu CP ke CP lain. Teksi kami naiki merasa kesesakan lalu lintas di MRR2. Menuju garisan penamat di Kompleks Kraf Jln Conlay, pasukan Cukup Makan berjaya mendapat kedudukan ke-24 dari 135 pasukan. Kami berjaya menjadi top-30. Seronok berlarian sana sini. Tahniah kepada semua pasukan, berjaya eksplorasi tempat-tempat makan menarik sekitar KL.

7. Keseluruhannya, satu acara menarik untuk mempromosikan tempat makan di KL. Di samping itu, berpeluang beramah mesra dengan rakan-rakan pelari (yg turut ramai masuk Hunt ini) serta pasukan lain.

8. Terima kasih kepada semua termasuklah rakan-rakan di media sosial, WhatsApp dan  telefon yang berkongsi lokasi dan pandu Arab.

Jumpa lagi di Food Hunt akan datang.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...