Sunday 2 December 2012

Engineer for Makna Run, Uniten 2012

Tarikh: 1 Disember 2012 (Sabtu)
Tempat: Uniten
Jarak : 5.5km (GPS)
Masa: 8.00 pagi
Larian ini adalah anjuran persatuan pelajar kejuruteraan Uniten. Ini adalah larian amal bagi menyokong usaha-usaha murni Makna, Majlis Kanser Nasional.
Larian yang sepatutny bermula jam 7:30 pagi bermula lewat, kerana menantikan kira-kira 40% peserta yang lambat sampai. Oh ya, pendaftaran larian adalah sampai ke pagi sabtu tu.
Larian ini pada skala kecil. Hampir 200 runners je kot yang masuk. Aku masuk larian ini sekadar mengisi jadual larian. Tambahan lepas APBIM, agak malas dan kurang bermotivasi untuk aku berlari. (hehe).
Sebelum larian, ada senamrobik sebagai pemanas badan. Seterusnya larian dilepaskan didepan library uniten.
Berlari pusing kampus uniten, laluan mendatar. Seperti biasa, jarak dekat dan laluan landai sedikit sebanyak memberi tekanan supaya berlari dengan pantas seawal dilepaskan. Rasanya dari awal aku terpaksa berlari dengan pace agak laju, kerana semua lari laju.
Sepanjang race course, ada 2 water station, dan pelari diberikan 4 riben sebagai tanda melepasi checkpoint.
Aku habiskan 5.5km dalam sekitar 35minit. Agak perlahan, namun kira oklah utk latihan ringan2 buat aku.
Habis lari, ambil medal penamat yang disediakan untuk top 150. Aku dapat nombor 47.
Keseluruhannya, larian ini ok. Cuma, masa berlepas agak lewat dan medal ada sticker (hehe). T-shirt dan goody bag tidak mengecewakan.
#runGmeRun













No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...