Sunday 28 September 2014

Larian Jambatan Sultan Mahmud 2014

27 September 2014
Dataran Batu Burok
Kuala Terengganu 


1. Ini merupakan acara ke-2 saya sertai untuk bulan September 2014. Rasa macam sudah lama tidak join event. Hehe.

Pre-Race

2. Bertolak ke Kuala Terengganu pada petang Jumaat. Trip ke LJSM tahun ini merangkap "balik kampung".

3. Bertemu Maggie dan beberapa runners dalam penerbangan sama. Di sambut Pali dan Nadia di Airport. Segera ke REPC di Dataran Batu Burok. Urusan ambil bib mudah, dan cepat memandangkan pada petang agak kurang orang. Bertemu lebih ramai pelari di situ.

4. Seterusnya edisi JJCM ke Teluk Ketapang, makan makanan laut celup tepung, dan singgah juga di Jus Air Buah Gelas Besar. Malam, rehat seadanya di hotel.

5. Awal pagi sabtu, segera menapak bersama Ridwan ke garisan permulaan. 

Race 

6. 21KM dilepaskan pada 6;45 pagi. Panas sudah. Laluan seperti biasa membawa pelari merentasi KT dan menuju ke Jambatan Sultan Mahmud hingga ke bulatan batu 6, dan berpatah semla.

7. Prestasi saya: berlari hingga km15, seterusnya berjalan-berlari2 anak selepas itu memandangkan laluan mulai sesak selepas bergabung dengan kategori 10km. Tamat dengan 2:14, agak baik dari 2012 (2:18).

8. Pro: (I) yuran murah untuk anak Terengganu dan pemastautin, (ii) ramai runners dari KL turun - seronok dapat jumpa rakan-rakan (iii) baju dan medal agak ok (iv) ramai runners menambahkan kemeriahan LJSM

9. Kon: (i) tiada water station atas jambatan, dan hanyalah stesen sponge di km 4 (kot) agak suspen sgt tiba2 ada sponge seawal km itu (ii) jarak masuk dalam lingkungan 20.4km, sama macam 2012 (dan thn lepas juga) (iii) sesak di garisan penamat (iv) trafik yg agak scary, tiada kon (5) apa lagi ek?

10. Keseluruhannya, saya menikmati larian riang 21km saya di terengganu hari ini.

Post Race 

11. Makan, dan makan lagi di Batu Rakit, Kuala Terengganu, dan bersiar-siar di Kampung Cina.

12. Terima kasih atas hospitaliti, terutamanya Nadia, Pali, Zarul etc. Seronok bersama rakan-rakan hari ini.

13. What's next? - balik kampung ke Kuala Berang. Yeay

gambar2 di:

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...