Sunday 19 May 2013

Milo Malaysia Breakfast Day 7km Run

Tarikh: 19 Mei 2013
Tempat: Padang Kawad UPM
Masa: 7.00 pagi
Jarak: 7km

Lebih 5,000 runners mula berkumpul di UPM seawal pagi. Memang ramai. Dan oleh kerana larian ini tajaan Milo sempena Hari Sarapan Malaysia, maka, memang ekspektasi tinggi.

Ada dua kategori 7km dan 3km. Seperti biasa ia adalah fun run dan memang sesuai untuk semua golongan termasuklah yang baru berjinak2 dengan larian.

Bermula jam 7 pagi, laluan 7km membawa dari hadapan fakulti ekologi manusia, masuk persiaran mardi-upm, lalu depan kolej 13, lepas tu buat u-turn di server farm, masuk lebuh silikon dan seterusnya persiaran universiti ke padang kawad. Laluan menarik, ada yang berbukit. Cuma part u-turn tu agak sempit dan oleh kerana runners ramai, maka, memang sesak.

Water station seawal km2, siap ada tandas lagi.

Aku hari berlari ala2 enjoy, dan tak tertekan, lepas km4, berkali2 aku jalan. Hehe. Menamatkan larian dalam 49minit utk 7.56 km (gps).

Lepas tamat, dapat medal, pisang, seterusnya ambil goodies bag. Dalam goodies bag ada voucher. Tebus voucher dengan breakfast di gerai2. Van milo banyak. Memang puas minum milo. Gerai pun banyak pilihan. Kemudian bergambar2, lepak depan stage tgk show yg dihoskan oleh Faizal Hot FM. Depan stage tu banyak meja untuk runners bersarapan.

Memang happening tema breakfast day ni.


Keseluruhannya larian dan event yang menarik dari semua segi, walaupun beberapa tempat kawalan trafik agak so-so, kereta terperangkap menyebabkan runners berlari di celahan sempit.

Suatu acara terbaik anjuran Milo.
Tak sabar nak join lagi di masa akan datang.


Keputusan:
459 A1543 MOHD AZMI BIN ISA Net Time:00:49:35.82  Gun Time: 00:50:39.49
Total Finisher Men: 2548
  #Run Gme Run.


Nice medal.


Minum milo anda jadi sihat dan kuat


Ruang sarapan pagi depan stage




KM2, aku dh berenti kejap. hehe.


Kebaikan sarapan pagi


Dengan Milo, semua orang adalah juara sarapan

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...