Thursday, 23 May 2013

Bukit Broga


Rasanya kali terakhir ke Broga ini adalah tahun 2010.
Lama sudah.
Hari ini, 24 Mei, kebetulan cuti umum sebab hari Wesak. Aku berkesempatan ke sini.
Seperti biasa kawasan parking di ladang kelapa sawit tu dah meriah awal-awal pagi ini.
Dan semestinya ramai sudah datang awal-awal tengok sunrise bagai.

Pagi ini aku ke puncak no.2 dan 3 sahaja. Malas nk teruskan ke puncak atas. Penat dan ramai orang.
Lagi satu, spertibiasa aku akan gayat untuk melepasan puncak no. 1.

Sekarang di puncak no.1 ada tali dan laluan macam bertangga sudah. Senang sikit orang nak daki. Dulu tak ada semua ini dan laluan dia kemas je dulu. Tapi agak mencabar juga (pada aku) untuk daki puncak pertama ini kerana agak licin dan kering trek nya. Terpaksalah buang segala kegayatan dan berjaya sampai.

Begitu juga lepas turun pun sama, agak mencabar untuk turun dari puncak no.2 ini.

Sekarang bukit broga makin popular. Ramai orang. Dan trek pun agak ok sekarang, cuma masih ada yang suka buang botol air merata-rata. Huhu.

Lepas turun. Aku lepak minum air kelapa kat kawasan parking kat bawh tu.


Selasai sudah mendaki broga kali ini. Di lain masa akan cuba untuk sampai ke puncak terakhir sekali. Dengan harapan orang tak ramai dan Q x panjang.

:)






No comments:

Post a Comment

GME MARATHON CHALLENGE 2017

Gme Marathon Challenge 2017 1. Pantas masa berlalu, saya akan meraikan ulang tahun ke-5 penyertaan aktif saya dalam larian pada bulan Jun...